Aportaciones del turista cultural a la sostenibilidad del destino: el caso español

  1. Andrés Artal Tur 1
  2. Villena Navarro, Marina 1
  1. 1 Universidad Politécnica de Cartagena
    info

    Universidad Politécnica de Cartagena

    Cartagena, España

    ROR https://ror.org/02k5kx966

Revista:
Revista CIDOB d'afers internacionals

ISSN: 2013-035X 1133-6595

Any de publicació: 2016

Número: 113

Tipus: Article

DOI: 10.24241/RCAI.2016.113.2.123 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAccés obert editor

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Resum

Because of the particular characteristics of those who engage in cultural tourism, it is an activity that can contribute to increasing the sustainability of destinations. This article seeks to broaden knowledge in this field in the case of Spain. With this aim, models of probability are applied (probit models) to a sample of international tourists to analyse the factors that improve the chances of them being cultural tourists in Spain in a period of analysis that corresponds to 2013. The results of the research allow recommendations to be made for a tourism policy in the cultural field that has a vision of the future.

Informació de finançament

Andrés Artal agradece también la financiación recibida para esta investigación de la Fundación Séneca de la Región de Murcia por el Grupo de Investigación de Excelencia 19884/GERM/15, así como de la Asociación FEMISE (ENPI/2014/354-494) Project FEM 41-04.

Finançadors

Referències bibliogràfiques

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