Programa experimental de Centros de especialización en la mejora de la promoción del talento

  1. Isabel Saturno Montoya
  2. Juan García Esteban
  3. Ginés Ruiz Bueno
  4. Ana Aliaga Laencina
  5. Alfonso Aniorte Carbonell
  6. Andrés Carlos López Herrero
Journal:
REIF: revista de educación, innovación y formación

ISSN: 2659-8345

Year of publication: 2020

Issue Title: Monográfico: Innovación educativa y atención a la diversidad

Issue: 2

Pages: 99-122

Type: Article

More publications in: REIF: revista de educación, innovación y formación

Abstract

We must recognize talent, encourage it and cultivate it in schools, so that it reverses, progressively, in society and produces the benefits known to all and that can be a global social advance. Therefore, in this article, different methodological proposals are collected in the attention to students with high capacities and high motivation such as Project Based Learning, Challenges, Development Groups, Talent Promotion Workshops, Emotional Intelligence, where the student It is at the center of the learning process and it is possible to promote your talent..

Bibliographic References

  • Alex.Z. (2018). Razonamiento Lógico Matemático. Problemas resueltos de certezas. Recuperado de http://razonamiento-logicoproblemas.blogspot.com.es/
  • Ciencias Naturales (2015). Problemas de Lógica. Recuperado de: https://www.areaciencias.com/Problemas-logica.htm
  • Escamilla, A (2015). Proyectos para desarrollar inteligencias múltiples y competencias clave. Barcelona. Editorial GRAÓ.
  • Gardner, H. (1995). Inteligencias múltiples: La teoría en la práctica. Barcelona. Editorial Paidós.
  • Goleman, D. (1996). Inteligencia emocional. Barcelona. Editorial Kairós. IES Ramón y Cajal. Blog del proyecto: http://abpramonycajal.blogspot.com/
  • Kulik, J. A. y Kilik, C. 1997. Ability grouping and gifted students. In N. Colangelo and G.A. Davis (Eds.) Handbook of gifted education. Boston, MA: Allyn & Bacon.
  • Monge, C. (2012). Alumnos con altas capacidades y las tic. EducaMadrid. Consultado el 01 de febrero de 2012, en, http://www.educa2.madrid.org/web/camelia.monge/mi-wiki/- /wiki/Principal/Portada;jsessionid=33794B1B166D93364425DB1372CC B9FC Recuperado de: https://www.javiertouron.es/8-razones-por-las-que-atender-laalta/
  • Renzulli, J. S., y Reis, S. M. (1997). The Schoolwide Enrichment Model: A comprehensive plan for educational excellence. Mansfield Center: Creative Learning Press.
  • Touron, J. 2016. “8 razones por las que atender la alta capacidad y el talento”.
  • Tourón, J. (2012). 8 razones por las que atender las Alta Capacidad y el Talento. Recuperado de https://www.javiertouron.es/8-razones-por-las-queatender-la-alta Tourón, J. (14 de diciembre de 2018). Las Altas Capacidades en España, entre el drama y la incertidumbre. Conferencia en la UNIR.
  • Zumo de Neuronas. (2016). Juegos de Lógica. Acertijos y problemas de lógica e ingenio. Recuperado de: http://www.juegosdelogica.com/neuronas/acertijo.htm