Una propuesta de estructura de coordinación docente horizontal y vertical para la Universidad Politécnica de Cartagena (UPCT)

  1. Antonio García-Martín
  2. Ruth Herrero
  3. María del Mar Andreu
  4. Javier Bayo
  5. Antonio-Juan Briones Peñalver
  6. Sonia Busquier
  7. M. Socorro García-Cascales
  8. Eusebio Martínez-Conesa
  9. Marcos Martínez-Segura
  10. Amanda Mendoza
  11. Carlos Parra
  12. Cristina Vicente
Book:
FECIES 2013: X Foro Internacional sobre Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior
  1. María Teresa Ramiro Sánchez (coord.)
  2. Tamara Ramiro Sánchez (coord.)
  3. María Paz Bermúdez Sánchez (coord.)

Publisher: Asociación Española de Psicología Conductual AEPC

ISBN: 978-84-697-0237-6

Year of publication: 2014

Pages: 1574-1579

Congress: Foro sobre la Evaluación de la Calidad de la Educación Superior y de la Investigación (10. 2013. Granada)

Type: Conference paper

Abstract

During the course 2012-2013, a team of experts from the Technical University of Cartagena (UPCT) has designed and developed a model for vertical and horizontal teaching coordination. The work included compiling and analyzing models from other Universities, selecting some already-working methodologies, and developing new ones. The designed model includes a new list of generic skills and coordination structures and tools that fit the coordination needs of any UPCT Centre.