Fuzzy techniques for hotel management

  1. Pons Vives, Pere Josep
Dirixida por:
  1. Oscar Valero Sierra Director
  2. Carles Mulet Forteza Director

Universidade de defensa: Universitat de les Illes Balears

Fecha de defensa: 11 de marzo de 2024

Tribunal:
  1. Onofre Martorell Cunill Presidente/a
  2. Berta Ferrer Rosell Secretario/a
  3. Soledad María Martínez María-Dolores Vogal

Tipo: Tese

Teseo: 837013 DIALNET

Resumo

Històricament, el sector de l'hostaleria ha gaudit d'una rendibilitat sòlida. Tot i això, el model turístic Fordista tradicional s'enfronta a obstacles deguts a les limitacions de capacitat física i a les preferències canviants dels turistes. El creixement dels beneficis s'ha basat principalment en estratègies d'expansió que impliquen l'addició d'establiments hotelers o allotjaments. Aquestes estratègies, com l'ús de la propietat, l'arrendament, la franquícia i els contractes de gestió requereixen diversos graus d'esforç de gestió i d'inversió financera. Les estratègies de diversificació que aprofiten els recursos infrautilitzats i les economies d'abast han rebut menys consideració. Per maximitzar la satisfacció del client i els ingressos, és essencial comprendre les pautes de consum dels consumidors. La complexitat i la imprevisibilitat de les preferències dels consumidors i els processos de presa de decisions són difícils de captar pels mètodes analítics convencionals. Per modelar i analitzar els patrons de consum, les tècniques difuses basades en la lògica difusa ofereixen un marc versàtil i eficaç. Un dels seus avantatges és la capacitat de les tècniques difuses per dur a terme una segmentació flexible que tingui en compte la naturalesa matisada de les preferències dels consumidors. A diferència de les tècniques de segmentació convencionals, que es basen en límits definits i criteris predeterminats, les tècniques difuses permeten designar diferents graus de pertinença a un segment. Això representa les preferències dels consumidors de manera més completa. A més, les tècniques difuses permeten una anàlisi més granular dels patrons de consum en captar les subtils variacions de les preferències. En lloc de tractar les preferències com a binàries o discretes, la lògica difusa permet la representació contínua de les preferències, cosa que proporciona a les empreses una major comprensió de les subtils diferències i possibilita el desenvolupament d'estratègies de màrqueting personalitzades. La incertesa i l'ambigüitat caracteritzen el comportament dels consumidors i les tècniques difuses destaquen en la gestió d'aquests aspectes. Els conjunts difusos i les funcions de pertinença permeten representar la incertesa, cosa dóna lloc a una anàlisi més precisa dels patrons de consum que té en compte les fluctuacions en el comportament dels consumidors. A més, les tècniques difuses ofereixen adaptabilitat a entorns dinàmics, cosa que permet a les empreses revisar els seus models en temps real. Els sistemes de lògica difusa adaptativa faciliten l'aprenentatge continu i el perfeccionament dels models de patrons de consum, cosa que permet a les empreses captar i respondre a les alteracions del comportament dels consumidors.