Juan Ignacio
Moreno Sánchez
Researcher in the period 1999-2016
Gerardo
León Albert
Catedrático de Universidad
Publications by the researcher in collaboration with Gerardo León Albert (10)
2016
-
INTEGRATING SUSTAINABILITY IN THE CHEMICAL ENGINEERING CURRICULUM: METRICS OF A SUSTAINABLE ORGANIC CHEMICAL PROCESS
INTED2016: 10TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
2015
-
PROBLEM BASED LEARNING IN ENGINEERING EDUCATION. FUNDAMENTALS AND RESULTS OF AN EXPERIMENTAL APPROACH IN A CHEMICAL DISCIPLINE
INTED2015: 9TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
2014
-
ENJOYING SCIENCE AND ENGINEERING IN PICTURES
INTED2014: 8TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE
2013
-
Increasing stability and transport efficiency of supported liquid membranes through a novel ultrasound-assisted preparation method. Its application to cobalt(II) removal
Ultrasonics Sonochemistry, Vol. 20, Núm. 2, pp. 650-654
-
Taller sobre pigmentos vegetales para alumnos de bachillerato. Una experiencia en la UPCT
XXXIV Reunión Bienal de la Real Sociedad Española de Química: Santander, del 15 al 18 de septiembre de 2013
2012
-
Científicos en el aula
Enseñanza y divulgación de la química y la física (Ibergarceta), pp. 57-62
-
Divulgación de la física y de la química a las personas mayores a través de un curso de introducción a la investigación científica: una experiencia en la Universidad Politécnica de Cartagena
Enseñanza y divulgación de la química y la física (Ibergarceta), pp. 85-92
2008
-
El modelo combinado de enseñanza aprendizaje en la formación de ingenieros adaptada al Espacio Europeo de Educación Superior
Libro de Resúmenes: XVI Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas Cádiz, 23 al 26 de de Septiembre 2008
2007
-
Composting anaerobic and aerobic sewage sludges using two proportions of sawdust
Waste Management, Vol. 27, Núm. 10, pp. 1317-1327
2004
-
Compostaje de lodos de depuradoras de aguas residuales urbanas
Química e industria: QeI, Núm. 553, pp. 20-25