Publications (46) Juan Pedro Mellinas Cánovas publications

filter_list

2025

  1. Aprendizaje activo y conocimiento basado en tecnologías digitales: Perspectiva de estudiantesy docentes

    III Congreso Internacional «Educación 4.0: cuestiones actuales sobre la docencia universitaria» (Ediciones Laborum), pp. 43-62

  2. Beyond words: unveiling the implications of blank reviews in online rating systems

    Information Technology and Tourism, Vol. 27, Núm. 1, pp. 263-284

  3. Comparativa entre Google Reviews y TripAdvisor en destinos turísticos especializados: El caso de La Rioja

    Tendencias en vino y agroalimentación en el siglo XXI: retos y oportunidades (Universidad de La Rioja), pp. 175-183

  4. The weight of a review: Assessing Booking.com’s new scoring system

    Tourism and Hospitality Research

2022

  1. Analysing information about hotels on online review sites under special conditions

    International Case Studies in Tourism Marketing (Taylor and Francis), pp. 41-47

  2. Halo Effect

    Encyclopedia of Tourism Management and Marketing: Volume 1-4 (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 496-499

  3. Tourism Online Reviews: Databases and Samples

    Advanced Research Methods in Hospitality and Tourism, pp. 127-143

  4. Using online reviews to measure customer experience assessment

    International Case Studies in Tourism Marketing (Taylor and Francis), pp. 31-40

2021

  1. Accessibility in inclusive tourism? Hotels distributed through online channels

    Societies, Vol. 11, Núm. 2

  2. Cuantificación de la situación de las experiencias turísticas en la economía colaborativa

    TuriTec: XIII Congreso Internacional Turismo y Tecnologías de la Información y las Comunicaciones

  3. Effects of Booking.com's new scoring system

    Tourism Management, Vol. 85

  4. Los contenidos sobre el destino en redes sociales de hoteles: el caso de la Región de Murcia

    XXX Congreso Internacional de la Asociación Científica de Economía y Dirección de la Empresa (ACEDE)

2020

  1. How languages influence online ratings in the most iconic tourist spots

    e-Review of Tourism Research, Vol. 17, Núm. 4, pp. 490-501

  2. Let's hook up fast! Hotel reviews and Wi-Fi flaws

    Annals of Tourism Research, Vol. 80