¿Es posible cuantificar la carga de trabajo real de un “estudiante medio” de forma fiable?

  1. Andreu Martí, Mª del Mar 1
  2. Bayo Bernal, F 1
  3. Briones Peñalver, Antonio Juan 1
  4. Busquier Sáez, Sonia 1
  5. Conesa Pastor, Julián F 1
  6. García Cascales, Mª Socorro 1
  7. García León, Josefina 1
  8. García Martín, Antonio 1
  9. Maciá Sánchez, Juan Francisco 1
  10. Martínez Segura, Marcos A 1
  11. Mendoza Arracó, Amanda 1
  12. de Miguel Gómez, Mª Dolores 1
  13. Peñalver Martínez, Mª Jesús 1
  14. Periago Bayonas, Paula Mª 1
  15. Serrano Martínez, José Luis 1
  16. Solano Fernández, Juan Pedro 1
  17. Suardiaz Muro, Juan 1
  1. 1 Universidad Politécnica de Cartagena
    info

    Universidad Politécnica de Cartagena

    Cartagena, España

    ROR https://ror.org/02k5kx966

Buch:
II Congreso Internacional de Innovación Docente. CIID: Murcia, 20 y 21 de febrero de 2014

Verlag: Universidad de Murcia

ISBN: 978-84-695-9705-7

Datum der Publikation: 2014

Seiten: 16-25

Art: Buch-Kapitel

Zusammenfassung

The assessment of the workload associated to specific formative goals is a keyparameter for an appropriate course planning. The quantification of this workload is however a complex task. In this work, a review of several publications on this subjectis presented. On this basis, we present a proposal to quantify the workload adaptedto the academic experiences at Technical University of Cartagena (UPCT).