Tutoría en veranos de investigación: enseñanza en pequeños grupos
- María Eugenia Sánchez Vidal 1
- Diana Consuelo Caldera González 1
- Ingrid Barradas 1
-
1
Universidad de Guanajuato
info
ISSN: 2444-4952
Year of publication: 2016
Volume: 2
Issue: 3
Pages: 56-61
Type: Article
More publications in: Revista de Docencia e Investigación Educativa: Journal of Teaching and Educational Research
Metrics
CIRC
- Social Sciences: D
Abstract
This research shows tutors’ experiences during the scientific summer programs and the difficulties students face when being away from their home institutions. This research also presents the strategies that have been implemented for the teaching-learning process applying a constructivist model. The study gathers experiences of over five years of work during scientific summer programs with students from outside the State of Guanajuato, mainly coming from the State of Tabasco. It exposes the importance and responsibility of the researcher in the role of a tutor.
Bibliographic References
- Álvarez, P, y González, A, “Análisis y valoración conceptual sobre las modalidades de tutoría universitaria en el Espacio Europeo de Educación Superior”, Revista electronica interuniversitaria de Formación del Profesorado, Vol, 22, 2008, p 49-70.
- Boronat, M, Castaño, N, y Ruíz, E, La docencia y la tutoría el el Nuevo marco universitario”, Revista electronica interuniversitaria de Formación del Profesorado, Vol, 8, 2005, p 69-74.
- Exley, K & Dennick, R, Enseñanza en pequeños grupos en Educación Superior, Madrid, Narcea, 2007, p.206
- Gairín, J, et al, “Elementos para la elaboración de planes de tutoría en la universidad”, Contextos educativos: revista de educación, Vol, 26, 2003, p. 21-42
- Maslow, A, Motivación y personalidad, Madrid, Díaz de los Santos, 1991, p. 306