Publications dans lesquelles il/elle collabore avec Micaela Martínez Costa (18)

2017

  1. EFQM Excellence Model and TQM: an empirical comparison

    Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 28, Núm. 1-2, pp. 88-103

2014

  1. El rol del repatriado en la transferencia de conocimiento en la empresa internacional

    Retos en la gestión internacional del capital humano (Universidad Pontificia Comillas), pp. 153-174

  2. Los modelos de excelencia como herramientas de gestión

    Revista de contabilidad y dirección, Núm. 19, pp. 29-49

2011

  1. A critical evaluation of the EFQM model

    International Journal of Quality & Reliability Management, Vol. 28, Núm. 5, pp. 484-502

2009

  1. ISO 9000/1994, ISO 9001/2000 and TQM: The performance debate revisited

    Journal of Operations Management, Vol. 27, Núm. 6, pp. 495-511

2007

  1. A triple analysis of ISO 9000 effects on company performance

    International Journal of Productivity and Performance Management, Vol. 56, Núm. 5-6, pp. 484-499

  2. ISO 9000:2000: The key to quality? An exploratory study

    Quality control and applied statistics, Vol. 52, Núm. 5, pp. 515-518

2006

  1. Análisis de los posibles efectos de ISO 9000 en los resultados de empresas industriales

    Revista de economía y empresa, Vol. 24, Núm. 56, pp. 115-128

  2. La gestión de calidad total y las normas ISO 9000-2000: un estudio empírico

    ISO 9000, ISO 14001 y otros estándares de gestión, pasado, presente y futuro: reflexiones teóricas y conclusiones empíricas desde el ámbito académico (Thomson Reuters-Civitas), pp. 105-121

2004

  1. Effects of ISO 9000 certification on firms' performance: A vision from the market

    Quality control and applied statistics, Vol. 49, Núm. 4, pp. 413-414

  2. ISO 9000 and TQM: Substitutes or complementaries?: An empirical study in industrial companies

    International Journal of Quality & Reliability Management, Vol. 21, Núm. 3, pp. 260-276

2003

  1. Effects of ISO 9000 certification on firms' performance: A vision from the market

    Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 14, Núm. 10, pp. 1179-1191