Publications (39) María del Camino Rea Rizzo publications

2024

  1. Implementation and Students’ Assessment of the LanguageTeaching Resource of the Video Lesson in the Post-COVID Era

    1ST EUt+ Conference on languages inter/ multiculturalism in a post colonial era: languages and european values (Open Access / EUt+ Academic Press), pp. 23-38

  2. Teaching 21st century skills: the SUCCESS project

    Entrelazando lenguas y culturas: perspectivas actuales en torno a la adquisición y didáctica de lenguas, estudios lingüísticos y traducción, y estudios culturales y literatura (Dykinson), pp. 88-107

  3. Using CHATGPT for teaching second-languagewriting skills: An experimental approach

    Tejiendo palabras: explorando la lengua, la lingüística y el proceso de traducción en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 196-213

2019

  1. A preliminary sketch of "Brexit" and "tourism": a corpus driven analysis of their relationship as deployed by the press

    10èmes Journées Internationales de la Linguistique de Corpus

  2. Elaboración de un corpus de términos y frases para la docencia en inglés coord.

    Proyectos de innovación docente: curso 2017/2018 (Universidad Politécnica de Cartagena), pp. 125-135

  3. Objectiveness and detachment in legalese: is it justified to take them for granted? A corpus-driven profiling of the vocabulary of appraisal in legal English

    XI Congreso Internacional de Lingüística de Corpus (CILC2019)

2018

  1. Charlas TED y enseñanza del inglés técnico: El caso de las habilidades de lectura

    III Congreso de innovación docente: Murcia

  2. Usos de las charlas TED como base para la enseñanza del inglés técnico

    Metodologías docentes innovadoras en la enseñanza universitaria (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 219-229

2017

  1. Assessing EPAP lexical features: A corpus-based study

    Quaderns de filología. Estudis lingüístics, Núm. 22, pp. 165-186

2015

  1. A Key Perspective on Specialized Lexis: Keywords in Telecommunication Engineering for CLIL

    CURRENT WORK IN CORPUS LINGUISTICS: WORKING WITH TRADITIONALLY- CONCEIVED CORPORA AND BEYOND (CILC2015)

  2. Acceso a la información online en la UMAY de la UPCT+. Las asignaturas de Lengua y Cultura inglesas y la Literatura Española en los textos unidas por un fin común: el aprendizaje para toda la vida.

    I Jornadas "Nuevos Espacios para la Alfabetización e Inteligencias Múltiples"

  3. Introducción a las actividades en inglés, recursos lingüísticos y lenguaje del aula

    Jornada de Promoción y Mejora de la Docencia en Inglés: innovación docente en la metodología CLIL

  4. Using Data-Driven Learning Methods in Telecommunication English Teaching

    Innovation in Language Learning 8th Edition 2015

  5. Using Data-Driven Learning Methods in Telecommunication EnglishTeaching

    International Conference ICT for Language Learning

2014

  1. A CORPUS-BASED PROPOSAL FOR THE GRADING OF VOCABULARY TEACHING MATERIALS FOR THE LEGAL ENGLISH CLASS

    Journal of Second Language Teaching & Research, Vol. 3, Núm. 1, pp. 24-36

  2. CLIL Teacher training at the UPCT: present and future within the EHEA

    REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 12, Núm. 4

  3. English for specific purposes in the teaching environments at the UPCT: a report of course 2013/2014 initiatives and improvements coord.

    Equipos docentes: experiencias y resultados (2013-2014) (Universidad Politécnica de Cartagena), pp. 84-102

  4. Equipo docente: Desarrollo de estrategias de innovación educativa en el inglés para fines específicos

    Equipos Docentes: experiencias y resultados (2013-2014)