María del Camino
Rea Rizzo
Profesora Contratada Doctora
Publikationen (39) Publikationen von María del Camino Rea Rizzo
2024
-
Implementation and Students’ Assessment of the LanguageTeaching Resource of the Video Lesson in the Post-COVID Era
1ST EUt+ Conference on languages inter/ multiculturalism in a post colonial era: languages and european values (Open Access / EUt+ Academic Press), pp. 23-38
-
Teaching 21st century skills: the SUCCESS project
Entrelazando lenguas y culturas: perspectivas actuales en torno a la adquisición y didáctica de lenguas, estudios lingüísticos y traducción, y estudios culturales y literatura (Dykinson), pp. 88-107
-
Using CHATGPT for teaching second-languagewriting skills: An experimental approach
Tejiendo palabras: explorando la lengua, la lingüística y el proceso de traducción en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 196-213
2021
-
Aiming at greater specificity in ESP courses: English for Industrial Engineering
III International Conference EnTRetextos
2020
-
The impact of brexit on tourism as released by the press: A corpus-driven lexical analysis
ESP Today, Vol. 8, Núm. 1, pp. 47-67
2019
-
A preliminary sketch of "Brexit" and "tourism": a corpus driven analysis of their relationship as deployed by the press
10èmes Journées Internationales de la Linguistique de Corpus
-
Elaboración de un corpus de términos y frases para la docencia en inglés
koord.
Proyectos de innovación docente: curso 2017/2018 (Universidad Politécnica de Cartagena), pp. 125-135
-
Objectiveness and detachment in legalese: is it justified to take them for granted? A corpus-driven profiling of the vocabulary of appraisal in legal English
XI Congreso Internacional de Lingüística de Corpus (CILC2019)
2018
-
Charlas TED y enseñanza del inglés técnico: El caso de las habilidades de lectura
III Congreso de innovación docente: Murcia
-
Usos de las charlas TED como base para la enseñanza del inglés técnico
Metodologías docentes innovadoras en la enseñanza universitaria (Servicio de Publicaciones), pp. 219-229
2017
-
Assessing EPAP lexical features: A corpus-based study
Quaderns de filología. Estudis lingüístics, Núm. 22, pp. 165-186
2015
-
A Key Perspective on Specialized Lexis: Keywords in Telecommunication Engineering for CLIL
CURRENT WORK IN CORPUS LINGUISTICS: WORKING WITH TRADITIONALLY- CONCEIVED CORPORA AND BEYOND (CILC2015)
-
Acceso a la información online en la UMAY de la UPCT+. Las asignaturas de Lengua y Cultura inglesas y la Literatura Española en los textos unidas por un fin común: el aprendizaje para toda la vida.
I Jornadas "Nuevos Espacios para la Alfabetización e Inteligencias Múltiples"
-
Introducción a las actividades en inglés, recursos lingüísticos y lenguaje del aula
Jornada de Promoción y Mejora de la Docencia en Inglés: innovación docente en la metodología CLIL
-
Using Data-Driven Learning Methods in Telecommunication English Teaching
Innovation in Language Learning 8th Edition 2015
-
Using Data-Driven Learning Methods in Telecommunication EnglishTeaching
International Conference ICT for Language Learning
2014
-
A CORPUS-BASED PROPOSAL FOR THE GRADING OF VOCABULARY TEACHING MATERIALS FOR THE LEGAL ENGLISH CLASS
Journal of Second Language Teaching & Research, Vol. 3, Núm. 1, pp. 24-36
-
CLIL Teacher training at the UPCT: present and future within the EHEA
REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 12, Núm. 4
-
English for specific purposes in the teaching environments at the UPCT: a report of course 2013/2014 initiatives and improvements
koord.
Equipos docentes: experiencias y resultados (2013-2014) (Universidad Politécnica de Cartagena), pp. 84-102
-
Equipo docente: Desarrollo de estrategias de innovación educativa en el inglés para fines específicos
Equipos Docentes: experiencias y resultados (2013-2014)