Argitalpenak (39) María del Camino Rea Rizzo argitalpenak

2024

  1. Implementation and Students’ Assessment of the LanguageTeaching Resource of the Video Lesson in the Post-COVID Era

    1ST EUt+ Conference on languages inter/ multiculturalism in a post colonial era: languages and european values (Open Access / EUt+ Academic Press), pp. 23-38

  2. Teaching 21st century skills: the SUCCESS project

    Entrelazando lenguas y culturas: perspectivas actuales en torno a la adquisición y didáctica de lenguas, estudios lingüísticos y traducción, y estudios culturales y literatura (Dykinson), pp. 88-107

  3. Using CHATGPT for teaching second-languagewriting skills: An experimental approach

    Tejiendo palabras: explorando la lengua, la lingüística y el proceso de traducción en la era de la inteligencia artificial (Dykinson), pp. 196-213

2019

  1. A preliminary sketch of "Brexit" and "tourism": a corpus driven analysis of their relationship as deployed by the press

    10èmes Journées Internationales de la Linguistique de Corpus

  2. Elaboración de un corpus de términos y frases para la docencia en inglés koord.

    Proyectos de innovación docente: curso 2017/2018 (Universidad Politécnica de Cartagena), pp. 125-135

  3. Objectiveness and detachment in legalese: is it justified to take them for granted? A corpus-driven profiling of the vocabulary of appraisal in legal English

    XI Congreso Internacional de Lingüística de Corpus (CILC2019)

2018

  1. Charlas TED y enseñanza del inglés técnico: El caso de las habilidades de lectura

    III Congreso de innovación docente: Murcia

  2. Usos de las charlas TED como base para la enseñanza del inglés técnico

    Metodologías docentes innovadoras en la enseñanza universitaria (Servicio de Publicaciones), pp. 219-229

2017

  1. Assessing EPAP lexical features: A corpus-based study

    Quaderns de filología. Estudis lingüístics, Núm. 22, pp. 165-186

2015

  1. A Key Perspective on Specialized Lexis: Keywords in Telecommunication Engineering for CLIL

    CURRENT WORK IN CORPUS LINGUISTICS: WORKING WITH TRADITIONALLY- CONCEIVED CORPORA AND BEYOND (CILC2015)

  2. Acceso a la información online en la UMAY de la UPCT+. Las asignaturas de Lengua y Cultura inglesas y la Literatura Española en los textos unidas por un fin común: el aprendizaje para toda la vida.

    I Jornadas "Nuevos Espacios para la Alfabetización e Inteligencias Múltiples"

  3. Introducción a las actividades en inglés, recursos lingüísticos y lenguaje del aula

    Jornada de Promoción y Mejora de la Docencia en Inglés: innovación docente en la metodología CLIL

  4. Using Data-Driven Learning Methods in Telecommunication English Teaching

    Innovation in Language Learning 8th Edition 2015

  5. Using Data-Driven Learning Methods in Telecommunication EnglishTeaching

    International Conference ICT for Language Learning

2014

  1. A CORPUS-BASED PROPOSAL FOR THE GRADING OF VOCABULARY TEACHING MATERIALS FOR THE LEGAL ENGLISH CLASS

    Journal of Second Language Teaching & Research, Vol. 3, Núm. 1, pp. 24-36

  2. CLIL Teacher training at the UPCT: present and future within the EHEA

    REDU: Revista de Docencia Universitaria, Vol. 12, Núm. 4

  3. English for specific purposes in the teaching environments at the UPCT: a report of course 2013/2014 initiatives and improvements koord.

    Equipos docentes: experiencias y resultados (2013-2014) (Universidad Politécnica de Cartagena), pp. 84-102

  4. Equipo docente: Desarrollo de estrategias de innovación educativa en el inglés para fines específicos

    Equipos Docentes: experiencias y resultados (2013-2014)