Publicaciones (18) Publicaciones de Aranzazu García Pinar

2024

  1. Mapping undergraduates’ engagement through multimodal composing

    Technology, Pedagogy and Education, Vol. 33, Núm. 3, pp. 363-374

2023

  1. Blogging in EFL: a Writing Project using ICT

    The EuroCALL Review, Vol. 30, Núm. 2, pp. 37-54

2022

  1. Exploring verbal and non-verbal expressions of ESP undergraduates’ own voices and identities.

    IJES: international journal of English studies, Vol. 22, Núm. 2, pp. 155-175

  2. Group Directed Motivational Currents: transporting undergraduates toward highly valued end goals

    Language Learning Journal, Vol. 50, Núm. 5, pp. 600-612

2021

  1. Taking a closer look at the speaking of ideal self of spanish undergraduates

    Studies in English Language and Education, Vol. 8, Núm. 3, pp. 901-916

  2. To beat or not to beat the word: That is a multimodal question

    International Journal of Humanities Education, Vol. 19, Núm. 1, pp. 15-27

2020

  1. La Influencia de las Charlas TED en el “Sistema Motivacional del Yo” de Estudiantes Universitarios: Un Estudio de Metodología Mixta

    Thresholds and Ways Forward in English Studies

  2. To Beat or not to Beat the Word: That’s a Multimodal Question

    Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020

2019

  1. Elaboración de un corpus de términos y frases para la docencia en inglés

    Proyectos de innovación docente: curso 2017/2018 (Universidad Politécnica de Cartagena), pp. 125-135

  2. La educación bilingüe en la región de Murcia: un estudio cualitativo sobre las impresiones de los profesores

    Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 1, pp. 179-206

  3. La igualdad y la educación en valores en el aula de literatura: espacios y domesticidad en Emilia Pardo Bazán

    Docencia e Investigación: revista de la Escuela Universitaria de Magisterio de Toledo, Año 44, Núm. 30, pp. 75-93

  4. Motivation in multimodal ESP practice

    IV Jornadas Doctorales Escuela Internacional de Doctorado de la Universidad de Murcia (Eidum)

  5. Strengthening the visions of students as proficient L2 speakers: A teaching proposal for the EFL classroom

    Revista Internacional de Educación y Aprendizaje, Vol. 1, Núm. 2, pp. 51-60

  6. The influence of ted talks on esp undergraduate students' L2 motivational self system in the speaking skill: A mixed-method study

    ESP Today, Vol. 7, Núm. 2, pp. 231-253

2018

  1. Charlas TED y enseñanza del inglés técnico: El caso de las habilidades de lectura

    III Congreso de innovación docente: Murcia

  2. TED talks: A multimodal tool for students of technological English

    Docencia e Investigación: revista de la Escuela Universitaria de Magisterio de Toledo, Año 43, Núm. 29, pp. 6-24

  3. Usos de las charlas TED como base para la enseñanza del inglés técnico

    Metodologías docentes innovadoras en la enseñanza universitaria (Servicio de Publicaciones), pp. 219-229