Publicaciones (17) Publicaciones de Aranzazu García Pinar

2023

  1. Blogging in EFL: a Writing Project using ICT

    The EuroCALL Review, Vol. 30, Núm. 2, pp. 37-54

2022

  1. Exploring verbal and non-verbal expressions of ESP undergraduates’ own voices and identities.

    IJES: international journal of English studies, Vol. 22, Núm. 2, pp. 155-175

  2. Group Directed Motivational Currents: transporting undergraduates toward highly valued end goals

    Language Learning Journal, Vol. 50, Núm. 5, pp. 600-612

2021

  1. Taking a closer look at the speaking of ideal self of spanish undergraduates

    Studies in English Language and Education, Vol. 8, Núm. 3, pp. 901-916

  2. To beat or not to beat the word: That is a multimodal question

    International Journal of Humanities Education, Vol. 19, Núm. 1, pp. 15-27

2020

  1. La Influencia de las Charlas TED en el “Sistema Motivacional del Yo”de Estudiantes Universitarios. Un Estudio de Metodología Mixta

    Thresholds and Ways Forward in English Studies

  2. To Beat or not to Beat the Word: That’s a Multimodal Question

    Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020

2019

  1. Elaboración de un corpus de términos y frases para la docencia en inglés

    Proyectos de innovación docente: curso 2017/2018 (Universidad Politécnica de Cartagena), pp. 125-135

  2. La educación bilingüe en la región de Murcia: un estudio cualitativo sobre las impresiones de los profesores

    Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 1, pp. 179-206

  3. La igualdad y la educación en valores en el aula de literatura: espacios y domesticidad en Emilia Pardo Bazán

    Docencia e Investigación: revista de la Escuela Universitaria de Magisterio de Toledo, Año 44, Núm. 30, pp. 75-93

  4. Motivation in multimodal ESP practice

    IV Jornadas Doctorales Escuela Internacional de Doctorado de la Universidad de Murcia (Eidum)

  5. Strengthening the visions of students as proficient L2 speakers: A teaching proposal for the EFL classroom

    Revista Internacional de Educación y Aprendizaje, Vol. 1, Núm. 2, pp. 51-60

  6. The influence of ted talks on esp undergraduate students' L2 motivational self system in the speaking skill: A mixed-method study

    ESP Today, Vol. 7, Núm. 2, pp. 231-253

2018

  1. Charlas TED y enseñanza del inglés técnico: El caso de las habilidades de lectura

    III Congreso de innovación docente: Murcia

  2. TED talks: A multimodal tool for students of technological English

    Docencia e Investigación: revista de la Escuela Universitaria de Magisterio de Toledo, Año 43, Núm. 29, pp. 6-24

  3. Usos de las charlas TED como base para la enseñanza del inglés técnico

    Metodologías docentes innovadoras en la enseñanza universitaria (Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia), pp. 219-229