Aranzazu
García Pinar
Profesora Ayudante Doctora
Publicaciones (18) Publicaciones de Aranzazu García Pinar
2024
-
Mapping undergraduates’ engagement through multimodal composing
Technology, Pedagogy and Education, Vol. 33, Núm. 3, pp. 363-374
2023
-
Blogging in EFL: a Writing Project using ICT
The EuroCALL Review, Vol. 30, Núm. 2, pp. 37-54
2022
-
Exploring verbal and non-verbal expressions of ESP undergraduates’ own voices and identities.
IJES: international journal of English studies, Vol. 22, Núm. 2, pp. 155-175
-
Group Directed Motivational Currents: transporting undergraduates toward highly valued end goals
Language Learning Journal, Vol. 50, Núm. 5, pp. 600-612
2021
-
Taking a closer look at the speaking of ideal self of spanish undergraduates
Studies in English Language and Education, Vol. 8, Núm. 3, pp. 901-916
-
To beat or not to beat the word: That is a multimodal question
International Journal of Humanities Education, Vol. 19, Núm. 1, pp. 15-27
2020
-
La Influencia de las Charlas TED en el “Sistema Motivacional del Yo” de Estudiantes Universitarios: Un Estudio de Metodología Mixta
Thresholds and Ways Forward in English Studies
-
To Beat or not to Beat the Word: That’s a Multimodal Question
Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020
2019
-
Elaboración de un corpus de términos y frases para la docencia en inglés
Proyectos de innovación docente: curso 2017/2018 (Universidad Politécnica de Cartagena), pp. 125-135
-
La educación bilingüe en la región de Murcia: un estudio cualitativo sobre las impresiones de los profesores
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 1, pp. 179-206
-
La igualdad y la educación en valores en el aula de literatura: espacios y domesticidad en Emilia Pardo Bazán
Docencia e Investigación: revista de la Escuela Universitaria de Magisterio de Toledo, Año 44, Núm. 30, pp. 75-93
-
Motivation in multimodal ESP practice
IV Jornadas Doctorales Escuela Internacional de Doctorado de la Universidad de Murcia (Eidum)
-
Strengthening the visions of students as proficient L2 speakers: A teaching proposal for the EFL classroom
Revista Internacional de Educación y Aprendizaje, Vol. 1, Núm. 2, pp. 51-60
-
The influence of ted talks on esp undergraduate students' L2 motivational self system in the speaking skill: A mixed-method study
ESP Today, Vol. 7, Núm. 2, pp. 231-253
2018
-
Charlas TED y enseñanza del inglés técnico: El caso de las habilidades de lectura
III Congreso de innovación docente: Murcia
-
TED talks: A multimodal tool for students of technological English
Docencia e Investigación: revista de la Escuela Universitaria de Magisterio de Toledo, Año 43, Núm. 29, pp. 6-24
-
Usos de las charlas TED como base para la enseñanza del inglés técnico
Metodologías docentes innovadoras en la enseñanza universitaria (Servicio de Publicaciones), pp. 219-229
2013
-
Velocimetría por Imágenes de Partículas: Instalación experimental para la medida del flujo en captadores solares térmicos
Era solar: Energías renovables, Núm. 174, pp. 32-36