Economía de la Empresa
Departamento
Micaela
Martínez Costa
Investigadora en el periodo 1999-2001
Publicaciones en las que colabora con Micaela Martínez Costa (19)
2017
-
EFQM Excellence Model and TQM: an empirical comparison
Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 28, Núm. 1-2, pp. 88-103
2016
-
Weighting the dimensions in models of excellence – a critical review from a business perspective
Measuring Business Excellence, Vol. 20, Núm. 3, pp. 79-90
2015
-
An in-depth review of the internal relationships of the EFQM model
TQM Journal, Vol. 27, Núm. 5, pp. 486-502
-
Total quality management performance in multinational companies A learning perspective
TQM Journal, Vol. 27, Núm. 3, pp. 328-340
2014
-
El rol del repatriado en la transferencia de conocimiento en la empresa internacional
Retos en la gestión internacional del capital humano (Universidad Pontificia Comillas), pp. 153-174
-
Los modelos de excelencia como herramientas de gestión
Revista de contabilidad y dirección, Núm. 19, pp. 29-49
2011
-
A critical evaluation of the EFQM model
International Journal of Quality & Reliability Management, Vol. 28, Núm. 5, pp. 484-502
2009
-
ISO 9000/1994, ISO 9001/2000 and TQM: The performance debate revisited
Journal of Operations Management, Vol. 27, Núm. 6, pp. 495-511
2008
-
Does quality management foster or hinder innovation? An empirical study of Spanish companies
Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 19, Núm. 3, pp. 209-221
-
Simultaneous consideration of TQM and ISO 9000 on performance and motivation: An empirical study of Spanish companies
International Journal of Production Economics, Vol. 113, Núm. 1, pp. 23-39
-
Sistemas de gestión de calidad y resultados empresariales. Una justificación desde las teorías institucional y de recursos y capacidades
Cuadernos de economía y dirección de la empresa, Núm. 34, pp. 7-30
2007
-
A triple analysis of ISO 9000 effects on company performance
International Journal of Productivity and Performance Management, Vol. 56, Núm. 5-6, pp. 484-499
-
ISO 9000:2000: The key to quality? An exploratory study
Quality control and applied statistics, Vol. 52, Núm. 5, pp. 515-518
2006
-
Análisis de los posibles efectos de ISO 9000 en los resultados de empresas industriales
Revista de economía y empresa, Vol. 24, Núm. 56, pp. 115-128
-
La gestión de calidad total y las normas ISO 9000-2000: un estudio empírico
ISO 9000, ISO 14001 y otros estándares de gestión, pasado, presente y futuro: reflexiones teóricas y conclusiones empíricas desde el ámbito académico (Thomson Reuters-Civitas), pp. 105-121
2004
-
Effects of ISO 9000 certification on firms' performance: A vision from the market
Quality control and applied statistics, Vol. 49, Núm. 4, pp. 413-414
-
ISO 9000 and TQM: Substitutes or complementaries?: An empirical study in industrial companies
International Journal of Quality & Reliability Management, Vol. 21, Núm. 3, pp. 260-276
2003
-
Effects of ISO 9000 certification on firms' performance: A vision from the market
Total Quality Management and Business Excellence, Vol. 14, Núm. 10, pp. 1179-1191
-
Influencias de las normas ISO 9000 sobre los resultados empresariales
Influencias de las normas ISO 9000 sobre los resultados empresariales